Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zvířata v morrowindu

21. 3. 2009
BESTIÁŘ


o Vvardenfellu pobíhá blíže neurčitelné množství zvířat a různých více či méně humanoidních, nemrtvých, mechanických a démonických potvor. Většina z nich se vyskytuje ve více verzích, které na první pohled nerozeznáte - liší se toliko pevností zdraví (a zubů), takže rozdíl poznáte až v boji.

 

  • Divá zvěř
  • Kwama
  • Nemrtví a skoronemrtví
  • Sopečné potvory
  • Dwemer machines
  • Slabší daedra
  • Elementálové
  • Divá zvěř

    Hodně po zemi běhajících zvířat na Vvardenfellu je podle všeho ještěrčího původu - mají šupinatou kůži, běhají po dvou tříprstých silných zadních nohách a přední tlapky mají buď zakrnělé, nebo je nemají vůbec.
    Guar (první zleva) je hojné, nepříliš silné zvíře (level 3, health 38, attack 1-9) a někdy ani není moc útočné. Dunmerové se snaží guary domestikovat, při plnění questů narazíte dokonce na guaří farmu a kolem Gnisisu vede guaří stezka, po které se zvířata vodí na pastvu (ale v okolí jsem žádnou farmu nenašla). Ochočení guarové se používají jako nákladní zvířata (viz malý obrázek dole v rámečku). Nejvíc si guarů váží ashlandeři, mají dokonce pověst o posvátném bílém guarovi (rámeček nahoře), se kterým se také setkáte.
    Kagouti je - zvlášť když je jich víc - pro slabší dobrodruhy celkem nebezpečný (level 4, health 45, attack 4-12; kagouti nakažený sopečným morem (blight) je silnější - level 8, health 90, attack 8-24). Na cestách potkáte dva učence, kteří se rozhodli studovat sexuální život těchto zubatých paještěrek. Dostanete od nich knížku, ve které si výsledky výzkumu můžete přečíst :) (Nic skandálního v ní ale není.)
    Alit je vzhledem něco mezi guarem a kagoutim, ale charakteristikami se blíží guarovi (level 3, health 30, attack 1-9; blighted: level 7, health 105, attack 7-21).

    Nix-Hound (v překladu to znamená něco jako "vodní psisko"; level 2, health 23, attack 1-6; blighted: level 6, health 68, attack 6-18) je na rozdíl od předchozích druhů evidentně hmyzího původu. Proto také nechodí jen po dvou a nemá šupiny. Pohybuje se poměrně rychle a tak trochu jako pes; když se proti mně poprvé rozklusal, myslela jsem si, že si radostně běží hrát :)
    Mudcrab bude pravděpodobně (pokud si nejdřív nepůjdete zaplavat) první kořist, kterou po vylodění na Vvardenfellu v rámci tréninku skolíte (povalují se u vody na poloostrůvku, na kterém stojí maják u Seydy Neen). Budete se divit, jakou vám to dá, přestože je to takový chcípák (level 1, health 15, attack 1), práci :) Krabi jsou velmi pomalí a vyskytují se na pobřeží kolem celého ostrova. Pohybují se po pláži i pod vodou na mělčině. Dunmeři se jejich masem živí.
    Rat se potuluje po celém Vvardenfelu, na zemi i pod zemí. (Můžete říkat "krysa" i "potkan" - fyziognomií by to zvíře odpovídalo pozemské kryse, ale jelikož žije i ve vlhkých jeskyních, má též potkaní rysy; soudě podle zubů to však má do jakéhokoli hlodavce daleko - pravý hlodavec má jen řezáky a stoličky, nikoli špičáky. Možná je to šavlozubá krysa.) Není to nebezpečný nepřítel (level 2, health 23, attack 1-2; blighted: level 4, health 45, attack 4-12). Dunmeři krysí maso jedí.
    Bezobratlé (netche nepočítáme :) ) zastupují na Vvardenfellu dva druhy brouků: světlý scrib a černý shalk. Se scribem není radno si na začátku zahrávat - je sice velmi slabý (level 1, health 8, attack 1-2; blighted: level 4, health 30, attack 4-12), ale když se k němu přiblížíte, jedním flusnutím vás paralyzuje. Pro začátečníka může být několikasekundové znehybnění otázkou života a smrti. Jediná vhodná obrana je odolnost proti paralýze, rychlá rána pokud možno do zátylku nebo zastřelení z bezpečné vzdálenosti. Šestinohý shalk je mírně nebezpečnější, umí totiž plivat oheň (level 6, health 38, attack 6-18; blighted: level 10, health 80, attack 10-30) a proti ohnivým kouzlům je také částečně imunní, naopak špatně odolává mrazivým kouzlům. Na shalky narazíte v sopečných regionech, scribové snesou i trávu.

    Vvardenfell Airforce zastupují tři druhy poměrně prapodivných zvířat.
    První, kterého se velmi brzy naučíte nenávidět a posléze - tíhnete-li k lučištnictví - milovat, je cliff racer, familiérně zvaný "pták klifák" (na obrázku zcela vpravo, spolu s jeho dravčí siluetou, abyste ho lépe poznali, až vám bude kroužit nad hlavou :) ). Jde pravděpodobně o létavého ještěra se dvěma křídly, vysokým hřebenem na zádech a zubatou tlamou. Při útoku do oběti též tříská ocasem (level 4, health 45, attack 3-8; blighted: level 8, health 90, attack 6-18). Má jednu poměrně nepříjemnou vlastnost - rád se zasekává za vrcholky hor a staveb (např. daedrických ruin), kam na něj nejde dosáhnout mečem; sice neohrožuje, ale také vám nedovolí se vyspat. Pro tyto případy doporučuji luk nebo kouzlo. Pro lučištnický trénink jsou klifáci úžasný cvičný terč - budete-li se snažit, naučíte se dokonce trošku mířit (když něco letí, musí se střelit trochu před to, protože šípy ani firebally nejsou laserové paprsky). Vyskytují se po celém ostrově a zdržují se pochopitelně hlavně v oblastech, kde jsou vyšší hory. V hojném počtu poletují např. kolem Ghostfence a přilehlých hřebenů, ale lezou i do kopci obklopených měst (viděla jsem mockrát stráže zabíjet cliff racera, kterého jsem za sebou přilákala).
    Bull netch (vlevo) je zvláštní tvor - něco mezi přerostlým planktonem, medúzou a broukem. Troufám si tvrdit, že bude jistá příbuznost mezi ní a silt stridery, minimálně ty nožičky vypadají dost podobně :) Bull netch tráví život majestátním plutím po obloze a je - když nepřilezete až přímo k ní a nějak ji nenaštvete - vcelku mírumilovná a neútočná (level 4, health 45, attack 4-12). V případě napadení plive jed - začátečníka složí dvěma flusy.
    Betty netch (uprostřed) vypadá mnohem méně nebezpečně než bull netch, ale je to pěkná potvora (level 10, health 113, attack 10-30). Při napadení se brání šlehami dlouhými chapadly. Začátečníkům nedoporučuji ji dráždit. Obě netche najdete většinou poletovat mezi stromy nebo jen tak kolem převážně v nesopečných regionech.

    Ve vodě, kde by člověk čekal velice pestrou faunu (do jisté míry to nahrazuje známý plug-in Wilderness, ale není to ono), narazíte na dva druhy kousavých ryb a jednu lidochobotnici.
    Small slaughterfish (vlevo - level 2, health 15, attack 1-5) a slaughterfish (nahoře - level 2, health 23, atack 1-6) neboli "vražedná ryba" - štika, barakuda, jak je libo - se v hojných počtech poflakuje v oceánu kolem celého ostrova. Začátečníky upozorňuji, že jich většinou útočí víc najednou a špatně se do nich trefuje, zatímco ony mají trefu velmi dobrou - takže než vlezete do vody, pořádně si to rozmyslete (a uložte).
    Původ dreughů musí mít už na svědomí magie, protože něco takového by příroda nevymyslela. Jsou silnější než ryby (level 5, health 60, attack 5-15), ale útočí většinou samostatně. Z jejich kůže se vyrábí kyrysy a helmy a z kostí (a zřejmě také klepet) primitivní zbraně. Drobná zajímavost: až budete trochu pokročilejší a nebudete mít do čeho dloubnout, zakouzlete na sebe Waterwalk a vydejte se - jedno odkud, já jsem šla někde z Hla Oadu - přímo do oceánu, jako kdybyste chtěli přeběhnout na pevninu. Tam sice nedojdete, ale dost možná narazíte na líheň dreughů.

    Kwama

    Vvardenfelští mravenci se jmenují "kwama". Žijí v podzemí - v jeskyních, které si zaberou (nezdá se mi, že by je hloubili sami, to by chodbičky uvnitř asi vypadaly jinak) a hlídají. Mají vybudovaný podobný systém jako mravenci nebo včely - různí kwama mají různé úkoly a dá se předpokládat, že mají i vyvinutý dorozumívací systém. Protože jejich vejce jsou jedlá, Dunmeři se o zakwamované jeskyně starají (najdete je porůznu po Vvardenfellu pod názvem "kwama egg mine") a za to si berou část vajec. Je to i poměrně důležitý vývozní artikl, protože kwama se jinde nevyskytují. Při hraní Morrowindu se setkáte s questy vyžadujícími výlety do kwama jeskyní, např. hledání zlodějů vajec nebo léčení královny zasažené morem.
    Kwama forager je nejmenší a nejslabší. Vypadá jako něco mezi červem a slimákem. Narazíte na něj nejen v dolech, ale dost často i venku, jak si poklidně slintá po trávníku, protože jeho úkolem je shánět potravu ("forager" je skutečně téměř doslova "sháněč potravy"). Je docela útočný, ovšem není těžké ho zabít (level 2, health 23, attack 1-3; blighted: level 6, health 45, attack 6-18).
    Kwama worker (na obrázku zcela vpravo) neboli dělník dělá to, co dělají i mravenčí dělníci - dělá :) Jeho úkolem je udržovat v jeskyni pořádek, přenášet vajíčka (na vlastní oči jsem to bohužel neviděla), starat se o královnu a tak podobně. Venku dělníky potkáte jen zřídka - někdy přešlapují venku před jeskyní. Jsou mírumilovní, nikdy na vás nezaútočí - pokud se do něj pustíte, brání se pliváním jedu (level 2, health 30, attack 1-6).
    Kwama warrior (na obrázku uprostřed) neboli bojovník také dělá to, co přísluší bojovníkovi - brání jeskyni před vetřelci. Chodí po dvou, pohybuje se jen pod zemí a když na něj narazíte, bez milosti zaútočí (level 3, health 45, attack 3-9; blighted: level 7, health 60, attack 7-21) - klepety i jedem.
    Kwama queen (na obrázku vlevo dole), královna, je v dole vždycky jen jedna a má jediný úkol - klást vajíčka. Nepohybuje se, stojí na jednom místě jako pecka a nechává se obskakovat dělníky. Není útočná (level 6, health 68, attack 6-18).

    Kwama jeskyně na Vvardenfellu: Abaesen-Pulu Egg Mine (J od Pelagiadu), Abebaal (SZ od Tel Branory), Ahallaraddon (S od Shrine of Azura), Ahanibi-Malmus (JV od Kogoruhnu), Akimaes-Llanipu (S od Falasmaryonu), Asha-Ahhe (J od Khuulu), Ashimanu (V od Berandas), Eluba-Addon (SZ od Gnisisu), Eretammus-Sennammu (SZ od Tel Branory), Hawia (S od Vivecu - Foreign Quarters), Madas-Zebba (Z od Dagon Felu), Maelu (Z od Falensarana), Maesa-Shammus (Z od Holamayan Monastery), Matus-Akin (Z od Holamayan Monastery), Missir-Dadalit (V od Tel Uvirith), Mudan-Mul (Z od Tel Vosu), Panud (J od Khuulu), Pudai (Z od Dagon Felu), Sarimisun-Assa (S od Andasrethu), Setus (V od Rotheranu), Shulk (SV od Hla Oad), Shurdan-Raplay (V od Hla Oad), Sinamusa (Z od tábora Ahemmusa), Sinarralit (J od Vosu), Sur (SZ od Falensarana), Vansunalit (Z od Telasera), Zalkin-Sul (J od Falensarana).

    Nemrtví a skoronemrtví

    Jistě jste právě přejeli pohledem působivou přehlídku na obrázku a těšíte se, až některého z těch krasavců potkáte :) Upozorňuji, že většinou půjde o setkání na málo osvětlených a zatuchlých místech. Tak se nelekněte :)
    Corprus Stalker (první zleva) - tohle ještě není nemrtvý, to je teprv polonemrtvý - chudák napadený vvardenfelským morem (blight), předstupeň zombieho. Nemoc oslabuje všechny vlastnosti, nejvíc však rychlost - corprus stalker se šourá opravdu pomalu. Je útočný (level 5, health 60, attack 5-15) a částečně dokáže regenerovat.
    Lame Corprus (druhý zleva) je v pokročilejším stádiu nemoci, kdy už to začíná být fakt vidět (level 8, health 90, attack 8-24). Pozor, od takového corprusáka se můžete morem také nakazit! Je útočný, umí regenerovat a pozor - má stoprocentní sílu, odolnost, mrštnost a vůbec všechno (což docela nechápu - mně stačí obyčejná chřipka a jsem úplně nemožná, natož tahle morolepra) - jen s rychlostí na tom není o moc líp než kolega.
    Oba typy corprusáků potkáte povětšinou na Rudé hoře, protože právě z té se blight nákaza šíří. Divayth Fyr má v podzemí svého sídla corprusárium, kam internuje nemocné, které pochytal a snaží se pro ně vynalézt léčivý lektvar (blight je totiž neléčitelný). Od zdejších hlídačů a hlídaček se o svěřencích dozvíte leccos zajímavého.
    Lesser Bonewalker (level 3, health 45, attack 1-10) a Greater Bonewalker (level 7, health 100, attack 5-15) - na obrázku třetí a čtvrtý zleva - může vypadat jako nešťastník v silně pokročilé fázi lepromoru, ale tentokrát jde už o stoprocentního nemrtváka démonoidního charakteru, kterého si každý trochu vzdělaný mág může povolat ze záhrobí na pomoc. Jestliže někde přepadnete černokněžníka a on na vás pošle tuhle hromadu špatně vykostěného skopového, vemte nohy na ramena. Potom ho skolte z bezpečné dálky. Bonewalkeři z vás totiž při každé ráně odsajou trochu síly a odolnosti a to nevratně, takže je musíte pracně obnovovat kouzly a když je nemáte, hledat někoho, kdo by to za vás udělal. Od bonewalkera se také můžete nakazit hnědou snětí (brown rot). Upozornění pro kouzelníky: bonewalkeři jsou solidně odolní proti mrazu, bleskům a jedu.
    Bonelord (řekněme "kostěj"), nemrtvá kombinace kostlivce a ducha, se vyskytuje v hrobkách a některých jeskyních. Má čtyři pařátky a poletující lebznu ve slušivé kapucce a pro pokročilejšího dobrodruha je to soustečko na jednu dvě dobře mířené rány (no dobře, to jsou v Morrowindu pro pokročilého hráče všichni :) ) (level 8, health 90, attack 8-24). Pozor, umí odsávat rychlost (ale asi mu to moc nejde, nevzpomínám si, že bych si někdy po setkání s bonelordem musela obnovovat rychlost - proti bonewalkerům je to břídil), je přirozeně odolný proti mrazu, jedu a elektrice a také pozor - nelze ho zabít obyčejnými zbraněmi (musíte mít aspoň stříbrné). Mágové si mohou bonelorda vyvolat.
    Skeleton neboli kostlivec je prastará klasika RPG her. Potkat v novém RPGéčku kostlivce vždycky zahřeje u srdíčka, zvláště hráče, kteří je znali jako dvoubarevné spritíky 16x16 pixelů :) Morrowindští kostlivci jsou přímo vzorní, nechybí jim ani kostička a nádherně chřestí. Vyskytuje se v několika verzích: nejslabší Crippled Skeleton (level 3, health 30, attack 1-8), Skeleton (level 3, health 38, attack 1-9), Skeleton Archer (level 3, health 38, attack 3-9), Skeleton Warrior (level 7, health 80, attack 7-21) a Skeleton Champion (level 10, health 150, attack 10-30). Všichni jsou imunní vůči chorobám, mrazu a jedu a částečně odolní proti elektrickým kouzlům. Chodí ozbrojení železnými zbraněmi (lučištník lukem, ostatní různě - většinou mají meč) a štítem. Kostliví šampióni jsou zajímavými protivníky i pro pokročilé - docela to totiž umí se štítem a jsou tak rovnocennějšími protivníky. Dva ještě o něco lepší a lépe vyzbrojení šampióni se zdržují v Sandas Ancestral Tomb severovýchodně od Dren Plantation. Mágové si kostlivce mohou vyvolat.
    Ancestor Ghost (druhý zprava) neboli "duch předka" je častým obyvatelem hrobek a některých jeskyní. Není nebezpečný (level 1, health 23, attack 1-5), jen si dejte pozor, abyste se ho někde ve tmě nelekli :) Duchy nelze zabít obyčejnou zbraní, jsou také odolní proti mrazu a jedům a umějí vysávat staminu, zdraví a odolnost. Mágové si ducha mohou vyvolat.
    Dwarven Spectre (zcela vpravo) je prakticky totéž jako duch, jen je to duch Dwemera a nevypadá tak kostlivě (level 5, health 60, attack 5-15). Nedá se zabít normálními zbraněmi a umí odsávat vůli a štěstí. Narazíte na ně samozřejmě v dwemerských ruinách.

    Sopečné potvory

    Dagoth Ur má na (dočasně) své Rudé hoře speciální sortu přívrženců, kteří pro něj udělají, co mu na očích vidí. Především to samozřejmě znamená vraždění opovážlivců, kteří projdou Ghostgate a potulují se po zapovězené zemi za ní (na některé narazíte i v podzemích sektou zamořených pevností). Soudě podle barvy pleti, rekrutují se sopečné potvory z Dunmerů, které Dagoth Ur přibírá do své sekty a postupně mění v jakési napůl nemrtvé bestie, které bez odmlouvání vykonávají jeho příkazy. Mimo nich můžete v podzemních základnách sekty potkat i dosud normální (myslím fyzicky, hlavu už mají vygumovanou) Dunmery.
    Ash Zombie (zcela vlevo). Jelikož nemá značnou část obličeje a podle všeho i mozku, můžeme ho směle prohlásit za nemrtváka. Má docela velkou sílu, chodí ozbrojen okovaným kyjem, ale zabít ho není - pokud honem honem nepoběžíte na Rudou horu na začátku hry - takový problém (level 8, health 90, attack 1-20).
    Ash Slave (druhý zleva), sopečný otrok, má oproti zombiemu ksicht v pořádku a díky tomu i mnohem vyšší inteligenci, která mu dovoluje kouzlit; umí ochrannou bariéru proti úderům, elektrickou jiskru, ohlušení, je přirozeně mírně odolný proti magii a pozor, může vás nakazit morovou nemocí. Je také mrštnější a odolnější, ve skutečnosti je ovšem slabší než Ash Zombie (level 5, health 60, attack 5-15).
    Ash ghoul (třetí zleva), sopečný ghoul, patří už mezi silnější potvory (level 15, health 220, attack 15-45) a kočkování s ním si tedy řádně rozmyslete. Ovládá stejná kouzla a stejné schopnosti jako sopečný otrok. Co má znamenat ten chobot jsem nepochopila, zdá se, že na počátku ghoula stojí Ash Zombie a jeho vyškrábnutá mozkovna, ze které poté vlivem nějaké odporné nekromancie vyroste toto pravděpodobně univerzální smyslové čidlo.
    Ascended Sleeper (druhý zprava) svojí sbírkou chobotů hravě strčí kolegu ghoula do kapsy. Vypadá obrovsky, všimněte si však malých ručiček, čouhajících z pláště - někde pod tím bude nějaký vysušený nemrvý Dunmer. Ascended Sleeper patří k nejsilnějším potvorám (mluvím o základních, pochopitelně) ve hře (level 25, health 300, attack 25-75), ovládá poměrně dost kouzel - paralýzu, ohnivou a ledovou bouři, shockball, vycucávání energie (nejčastěji jsem je viděla asi chrlit oheň) - a přenáší čtyři různé typy sopečného moru. Pokročilý dobrodruh ovšem při pohledu na míhající se chobotky zajásá, protože Ascended Sleeper je jeden ze dvou tvorů na Vvardenfellu, jehož duše po chycení do drahokamu (musíte mít ten největší) při očarovávání poskytuje constant effect. Na Ascended Sleepery narazíte převážně v podzemí - v jeskyních a v pevnostích.
    Ash Vampire (zcela vpravo), sopečný upír, je potvorou, kterou ve hře nenajdete. Respektive, najdete, ale nikdy ne přímo jako sopečného upíra. Hned si řekneme proč:
    Někteří sopeční ghoulové, sleepeři a sopeční upíři jsou - inteligenci na to mají - schopní pomáhat Dagoth Urovi s řízením jeho poměrně rozlezlé sekty. V tom případě dostanou jméno (složené ze jména rodu Dagoth a jejich vlastního jména) a také u sebe mají amulet šestého rodu (Amulet of 6th House). Těm, kteří nedávali pozor o dějepise, připomínám, že rod Dagoth dávno zanikl a jediný, kdo díky nekalé magii přežil, je Ur; protože hodlá znovu převzít vládu nad světem a obnovit rod, musí ho dát zase dohromady. Jestli jsou jeho noví bratři úplně noví, nebo duše starých členů rodu vložené do narychlo upečených polozombíků, to nevím. Každopádně je jich na Vvardenfelu kolem čtyřicítky, z toho sedm jsou sopeční upíři, kteří se o svou sílu dělí s Dagoth Urem; je-li šéf v ohrožení, hrábne do kámošů. Pokud tedy všechny upíry před finálním soubojem zabijete, Dagoth Ura o něco oslabíte. Zabíjením ostatních Dagothů už si nepomůžete, ale máte tu seznam taky, protože to znám - člověk má rád práci pořádně dodělanou :)
    Ash Vampires: Dagoth Araynys (Mamaea, Sanctum of Black Hope) - Dagoth Endus (Endusal, Kagrenac's Study) - Dagoth Gilvoth (citadela Dagoth Ur, Lower Facility) - Dagoth Odros (Odrosal, Dwemer Training Academy) - Dagoth Tureynul (Tureynulal, Kagrenac's Library) - Dagoth Uthol (Kogoruhn, Charma's Breath) - Dagoth Vemyn (Vemynal, Hall of Tongue)
    Ostatní Dagothové: jsou v pevnosti Kogoruhn (Baler, Daynil, Delnus, Elam, Fervas, Girer, Ralas, Reler, Ulen, Uvil), citadele Dagoth Ur (Drals, Ienas, Irvyn, Muthes, Rather, Vaner), ruinách Tureynulal (Fals, Fandril, Galmis, Molos), ruinách Vemynal (Felmis, Garel, Nilor, Soler), ruinách Endusal (Goral, Mendras), jeskyni Hassour ve foyadě jižně od Balmory (Fovon), jeskyni Ilunibi jižně od pevnosti Andasreth (Gares), jeskyni Subdun na JZ od pevnosti Berandas (Draven), pevnosti Falasmaryon (Tanis) a jeskyni Assemanu na ostrově Z od Vivecu (Hlevul).

    Dwemer machines

    Dwemeři ovládali nejen obvyklé dovednosti (boj, magie), ale objevili také sílu páry a zjistili, že není potřeba zbytečně cvičit a platit stráže, protože hlídání stejně dobře zastanou mechaničtí vojáci. Když se Dwemeři vypařili do Zapomnění, plecháči v pevnostech zůstali a svědomitě hlídají dál.
    Centurion Sphere (zcela vlevo zakuklená verze, vpravo rozbalená) je robot, který se pohybuje na obrovské kouli. Když je vypnutý nebo pouze v pohotovostním režimu, je zalezlý do koule a nehýbe se, vypadá tedy poměrně nenápadně. V bojovém režimu z koule vyskočí a její vršíček používá jako štít. Útočí zbraní zabudovanou do pravé pařáty (level 5, health 75, attack 5-15) a dokáže na sebe vyčarovat štít proti elektrickým kouzlům. Jste-li mágové, můžete si Centurion Sphere vykouzlit.
    Centurion Spider (třetí zleva) je nejslabší dwemerský hlídací vynález. Je velmi hlučný, takže ho slyšíte dávno předtím, než se na vás vrhne, a poměrně slabý (level 3, health 38, attack 1-9). Umí plivat jed a proti jedům je také imunní.
    Steam Centurion (vpravo) je nejsilnější dwemerský bojový robot, který vypadá, jako by utekl z nějakého japonského steampunkového animáku. Pohybuje se po dvou, bojuje obrovskou ostnatou koulí (level 10, health 150, attack 10-30) a je odolný proti ohni, elektřině, jedu a mrazu. Začátečníkům vřele doporučuji brát při jeho spatření nohy na ramena.

    Slabší daedra

    Takzvané slabší daedra jsou něco jako démoni - zplozenci z jiné sféry. Jejich nadpřirozený původ je jasný na první pohled, normální zvířata prostě vypadají jinak. Daedra se potulují téměř výhradně kolem a uvnitř daedrických svatyní a vesměs jsou to celkem tuhé potvory - když už jsou slabé, chodí jich často víc najednou. Protože sem tam mohou trpět jistými záblesky inteligence, tu a tam narazíte na daedru, se kterou se nebudete muset prát nebo s ní dokonce budete moct kšeftovat. Daedra nelze (až na výjimky) zabíjet běžnými, tj. dřevěnými, kostěnými, železnými nebo ocelovými zbraněmi, musíte si sehnat aspoň nordické, orkské nebo stříbrné. Mágové si můžou všechny daedra kromě titánů přivolat z pekel na pomoc.
    Scamp (vlevo) - nejslabší démonek (level 5, health 45, attack 5-15), skřet se špičatýma ušima, který se hlásí protivným pokřikem. Když se jich seběhne víc (a že se to stává), pozor, aby vás neuklovali.
    Clannfear - takhle nějak by možná vypadal člověk, kdyby jeho předkem byl dinosaurus - ocas, šupiny, kostěný hřeben na hlavě, drápy a zobákovitá tlama. Clannfear není pro zkušenější dobrodruhy moc nebezpečný (level 7, health 113, attack 6-18) a kupodivu mu chybí imunita proti obyčejným zbraním.
    Ogrim se vyskytuje ve dvou, verzích, "obyčejný" ogrim (level 11, health 170, attack 11-33) a Ogrim Titan (level 15, health 220, attack 12-40). Oba mají schopnost regenerovat.
    Hunger (zcela vpravo) - postupujeme dál a sílíme. Tohle je pěkný hajzlík, bude to chtít udělat pár levelů, než si na něj budete moct troufnout (level 11, health 170, attack 11-33). K slušnému počtu hitpointů a síle umí hunger ještě paralyzovat, dezintegrovat brnění a navíc je imunní proti elektrickým, ohnivým i mrazivým kouzlům a proti jedu. Moc možností nám nezbylo, že :)

    Daedroth (vlevo) - tady už si začátečnící skutečně neškrtají (level 12, health 180, attack 12-36). Vyřvávající daedroth je imunní proti elektrickým kouzlům a jedu, regeneruje a umí na sebe vykouzlit štít proti magii.
    Winged Twilight (druhá zleva) je démon bohyně Azury, jenže zatímco Azura je vaše patronka a veskrze příjemná bytost, winged twilight je tuhá potvora (level 15, health 220, attack 15-45). Je částečně odolná proti elektrickým, jedovatým, mrazivým a ohnivým kouzlům. Ačkoli má křídla, naštěstí nelétá, útočí pouze ze země.
    Golden Saint čili zlatá svatá se skrývá za netečnou zlatou maskou a při spatření nepřítele bez váhání útočí (level 20, health 250, attack 20-60). Používá štít a náhodou křišťálovou nebo ebonitovou zbraň (obojí si můžete po jejím zabití vzít). Je částečně odolná proti mrazu, ohni a bleskům. Pro pokročilé dobrodruhy je cenná, protože její duše lapená do drahokamu poskytuje constant effect.
    Dremora (zcela vpravo) patří právem k nejobávanějším příšerám na Vvardenfellu. Vyskytuje se ve dvou verzích, normální (level 9, health 160, attack 9-27) a Dremora Lord (level 12, health 280, attack 12-36), pro kterého je konkurentem jedině Ascended Sleeper. Dremory umějí magický štít na blokování a odrážení kouzel, Dremora Lord kromě slušného štítu umí i kouzlo Firestorm. Dremory chodí oblečené v daedrickém brnění, takže není zrovna snadné dostat se jim na kůži, bohužel je to brnění kouzelné, které se po smrti dremory vypaří. Jistou útěchou budiž fakt, že zbraň se nevypaří - dremory používají různé ebonitové a hlavně daedrické zbraně. Dremory hlídají daedrické svatyně a zjevují se teprve ve chvíli, kdy vloupavší se dobrodruh s vypětím všech sil zabil přítomné bojovníky či mágy, ulehčeně si oddechl a začal vesele rabovat. (Když se mi to stalo poprvé, ani jsem si nevšimla, co mě vlastně zabilo :) ) Občas se při plnění questů setkáte i s relativně mírumilovnou dremorou (relativně, protože konverzace obvykle probíhá stylem "nepruď, červe!"). Dremoru si mágové můžou vyvolat.

    Elementálové

    Elementálové také patří mezi daedra, ale vzhledem ke svému charakteru si zaslouží speciální kategorii. Jsou to tvorové stvoření z čistého (možná sem tam příměs :) ) elementu čili živlu, který také určuje jejich bojové charakteristiky. Ani elementály nelze zabíjet obyčejnými zbraněmi. Mágové si můžou vyrobit vlastní elementály, kteří budou bojovat na jejich straně.
    Fire Atronach (vlevo) - nejslabší elementál (level 7, health 75, attack 7-21), stvořený z ohně. Na pohled vypadá poměrně hrůzostrašně (tady na obrázku ne, ale počkejte, až ho poprvé potkáte), i když, pravda, ten obleček nebo co to má na sobě je takový... zvláštní :) Ohnivý elementál je samozřejmě imunní proti ohnivým kouzlům a ohnivým kouzlem také bojuje. Naopak špatně snáší vodní, tedy mrazivá kouzla.
    Frost Atronach (uprostřed; level 9, health 105, attack 9-27) je opakem ohnivého elementála - nemá cenu chodit na něj s mrazivými kouzly, ale ohnivými ho snadno dostanete.
    Storm Atronach (vpravo) je obrovská a nebezpečná hromada kamení, jiskřící blesky. Pro začátečníky je celkem smrtící (level 15, health 200, attack 15-45). Je imunní vůči elektrickým kouzlům (blesky, šoky) a částečně i proti jedu.